Hur vi jobbar

Redovisningsbyrån Q är en fullservicebyrå. Det betyder att vi sköter allt från ax till limpa åt våra kunder inom våra tjänsteområden redovisning, skatt, affärsjuridik, lön och personal. Redovisningsbyrån Q startade sin verksamhet 1999. Då var vi 5 medarbetare idag är vi 40. Våra kunder och deras kontaktnät har gjort att vi vuxit i lagom takt.
Vi är intresserade av att ta hand om och följa våra kunders verksamheter och behov, helt enkelt underlätta vardagen för dig som kund.

Vi har kontor i Stockholm och i Nyköping.

Vår drivkraft är att hjälpa våra kunder med allt inom redovisning, skatt, juridik, lön och personal på ett effektivt och smart sätt. Vi jobbar som våra kunders ekonomiavdelningar och som sådan är vi alltid nåbara. Våra medarbetare finns tillgängliga alla vardagar året om på telefon, via mejl eller personliga möten.

Våra kunder har alltid minst två kontaktpersoner som är väl insatta i rutiner och arbetsprocesser. Dessa två jobbar i en grupp om sex personer som även de är tillgängliga.

Med redovisning jobbar vi framförallt i de molnbaserade systemen Marathon och Fortnox. För våra löneuppdrag jobbar vi i Hogia Lön+.

Våra kunder får del i hela Redovisningsbyrån Q:s kontaktnät och samlade kunskaper. Vi utbildar oss kontinuerligt och håller oss ständigt uppdaterade vad det gäller nya lagar och praxis.

Att bli kund

Personligt möte

När ni kontaktar Q för att höra vad vi kan bokar vi in ett personligt möte. Under detta möte presenterar vi Q, vilka vi är och vilka tjänster vi har. Ni berättar om ert företag och om vilket samarbete som ni skulle vilja ha. Vi går igenom era rutiner och pratar om antal volymer, t ex gällande anställda, kundfakturor och leverantörsfakturor.

Förslag

Efter det första mötet presenterar vi ett förslag på hur samarbetet skulle kunna se ut, vilka system vi tror skulle kunna vara lämpliga att arbeta i, vilka typer av rapporter som ni kan ta del av för att följa utvecklingen i ert företag samt en prisuppskattning. Allt utgår från att ni som kund skall få en helt skräddarsydd lösning som passar just ert företag bäst.

Uppstart

Om ni accepterar förslaget påbörjar vi vårt samarbete. Ni får träffa era två kontaktpersoner inom redovisning, skatt, juridik samt era kontaktpersoner för lön och personal. Vi har en tydlig tidsplan för igångsättandet där olika aktiviteter beskrivs, allt för att det skall bli en så smidigt uppstart som möjligt.
Välkommen till oss på Q!

  • Personlighet
  • Engagemang
  • Trygghet
  • Lojalitet
  • Bollplank
  • Slipp det krångliga
  • Bred kompetens
  • Snabbhet

”På Q finns en stark företagskultur, kompetenta kollegor och många spännande uppdrag”

– Lars Jonsson-Bergman, grundare och partner